ניתוחים פלסטיים וקורונה

לאחר התפרצות נגיף הקורונה בארץ במרץ 2020, המשק הישראלי הושבת מתנועה וכך גם תעשיית הפלסטיקה, הקפיאה מידית את כל הטיפולים והניתוחים האסתטיים עד להודעה חדשה. אך כבר החל מאפריל 2020, יצא האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהצהרה שקראה להחזיר את פעילות הרפואה הפלסטית בארץ לקדמותה, תוך הקפדה על שימוש באמצעי המיגון המתאימים.
"תודות לפעולות משרד הבריאות והענות של מגזרים אחראים בחברה הישראלית, לרבות חברי האיגוד וחדרי ניתוח, עקומת ההדבקה שטוחה והסכנה המיידית חלפה", כך נאמר בהצהרתו של דר' מאיר כהן, יו"ר האיגוד. "מדובר בסכנה נגיפית כרונית שיש להטמיע את קיומה לתוך שגרת החיים בדומה לווירוסים 'ותיקים' אחרים."

מאז, נראה פיק בביקוש של ניתוחים פלסטיים, כזה שכמעט עולה על ההיצע. אצל רופאים פופולריים במיוחד אפילו נוצרו רשימות המתנה ונקבעו תורים מראש חודשים מראש. לפי סקר שנעשה על ידי American Society of Plastic Surgery אף עולה כי כ-49% מהנבדקים שלא עברו ניתוח או הליך פלסטי בעבר, הצהירו שכעת הם פתוחים לרעיון לעבור אחד בעתיד.

למה יש עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים אחרי הקורונה?

אומנם גם בקיץ שעבר דווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים, בין היתר, על עלייה בשיעור של כ-30% בקרב נערות ו-40% יותר בקרב נערים בהשוואה לשנה הקודמת (2018). עם זאת, נראה שהשנה הביקוש הרב הוא אף גבוה מהמגמות של השנים הקודמות. הסיבה – התפרצות מגפת הקורונה.

לכאורה, אורח החיים הווירטואלי שנכפה עלינו, מיעוט היציאות מהבית והמפגשים הבין-אישיים והחובה לעטות מסכות היו אמורים להפחית את הביקוש לניתוחים פלסטיים, כפי שהפחיתו את הביקוש למוצרי איפור ולבגדי מעצבים. אף על פי כן, דווקא בגלל הסיבות האלה, תקופת הקורונה נתפסה בעיני כרבים כזמן המושלם לעבור טיפולי יופי ואף ניתוחים פלסטיים הדורשים זמן החלמה ממושך או מלווים בתופעות לוואי כמו נפיחות או אדמומיות. בכל זמן אחר, תופעות אלו היו מאלצות את המטופלים להשבית חלקים מסוימים בשגרת היום-יום, אך מכיוון שאלו מושבתים גם כך, אין סיבה לדחות את הניתוח המבוקש.

ואכן, הנתונים מדברים בעד עצמם: העלייה באה לידי ביטוי בעיקר בביקוש לטיפולי פנים:, שיעור לא מבוטל של 65% מהפניות היו לטיפולי בוטוקס, ו-37% ביקוש לחומרי מילוי לרקמות רכות. ישנה עלייה גם בניתוחי גוף, בהם הגדלת חזה (44%), שאיבת שומן (30%), ומתיחת בטן (24%).

בנוסף, מנתחים פלסטיים רבים מתאימים את עצמם למצב, מאפשרים פגישות ייעוץ וירטואליות ושולחים מידע רלוונטי בהתכתבות מרחוק.

מניעת הידבקות בקורונה בטיפולים אסתטיים

שמירה על כללי זהירות ומניעת הידבקות ממגפת הקורונה מחייבות אחריות אישית ומוסדית כאחד. מומלץ לעבור טיפולי יופי, הן פולשניים ולא פולשניים, רק במרפאות העומדות בהנחיות משרד הבריאות. יש לשים לב שבית העסק מחייב אתכם למלא הצהרת בריאות ולחבוש מסכה, שהעובדים חובשים מסכות, שהמקום מאוורר ונשמר מרחק של שני מטרים בין המטופלים.