מידע על ניתוחי הקטנת חזה

ניתוח הקטנת חזה הוא פתרון נפוץ למדי עבור נשים המעוניינות להקטין את החזה מסיבות אסתטיות או בריאותיות. חזה גדול מדי עלול לגרום לאי נוחות, לפגוע בדימוי העצמי ובדימוי הגוף ואף בתפקוד היומיומי. למשל, נשים הסובלות מחזה גדול עלולות להימנע משחייה ומפעילויות גופניות אחרות. חזה גדול גם עלול לגרום לבעיות גב ולצרות נוספות כמו חזה נפול, כאבי צוואר וגב, גירויים בעור ועוד. ניתוח הקטנת חזה יכול לפתור בעיות אלה ולשפר את הדימוי העצמי של המטופלות.

מי צריכה הקטנת חזה?

יש לא מעט סיבות בגינן נשים רוצות לעשות ניתוח הקטנת חזה. יש נשים שפשוט חושבות שהחזה שלהן הוא גדול מדי, ולעיתים הוא ממש מכביד בהתנהלות היום יומית ואף גורם לכאבי גב. כל אישה שגודל החזה שלה מפריע לה בחיי היום יום יכולה לשקול ניתוח להקטנת חזה. יש גם נשים החושבות שהחזה שלהן בגודל מתאים אך סובלות מבעיות אחרות כמו חזה נפול, פטרת בקפלי השד בשל גודלו, פטמות גדולות מדי (או נפולות) ועוד. חשוב לציין כי יש גם גברים אשר זקוקים, מסיבות שונות, לניתוחי הקטנת חזה, אך מספרם נמוך יותר כמובן.

כיצד מתבצע ניתוח הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה הוא למעשה ניתוח כירורגי שמטרתו להסיר שומן, רקמה או עור מיותר מהחזה. ניתן לבצע את הניתוח בכמה שיטות, תלוי במטרת הניתוח, במבנה החזה של המטופלת ובהעדפות האישיות של המנתח. במקרים מסויימים ניתן להסתפק בשאיבת שומן מקומית, אך יש מקרים בהם נדרש הליך כירורגי פולשני יותר. יש כמה סוגים של חתכים שניתן לבצע בניתוח להקטנת חזה – חתך מעגלי, חתך בצורת עוגן ועוד.  

ייעוץ רפואי – הצעד הראשון לקראת ניתוח להקטנת חזה

כל אישה שמחליטה לעבור ניתוח הקטנת חזה, צריכה בראש ובראשונה למצוא מנתח פלסטי מקצועי ולהתייעץ איתו. הרופא המטפל חייב לבדוק את השדיים של המטופלת ולוודא שאכן יש צורך בניתוח (ואם לא, להודיע זאת למטופלת במלוא היושר, הכנות והמקצועיות). כמובן שחשוב גם לקבל את כל המידע על השיטות השונות לניתוח, זמן ההחלמה, סיכונים אפשריים, גודל החזה הרצוי והמחיר של הניתוח.

 

בפורטל זה תוכלו לקרוא שלל כתבות, טיפים והמלצות בתחום ניתוחי הקטנת חזה בפרט וניתוחים פלסטיים ואסתטיים בכלל. ניתן גם להשאיר פרטים ולקבל ההצעות משתלמות ממנתחי החזה המובילים בישראל.