טיפולים להסרת עיגולים שחורים מתחת לעיניים

עיגולים שחורים

עיגולים שחורים מתחת לעיניים יכולים להופיע אצל גברים ואצל נשים. לעיתים הם ילוו בנפיחות מתחת לעיניים ויגרמו למראה עייף ומבוגר מהגיל הביולוגי. מהם הגורמים להופעת עיגולים שחורים וכיצד להתמודד עם הבעיה?  

הגורמים להופעתם של העיגולים השחורים

ישנם מספר גורמים להופעת עיגולים שחורים מתחת לעיניים, הנפוצים בהם הם גיל וגורמים גנטיים. ברוב המקרים עיגולים שחורים הם רק בעיה אסתטית ואינם מצביעים על בעיה בריאותית כלשהי.

גורמים נוספים:

  • עייפות
  • צפיית יתר במסכים
  • התייבשות
  • חשיפה לשמש
  • אלרגיות

טיפולים ביתיים בעיגולים שחורים מתחת לעיניים

קומפרסים קרים – להורדת הנפיחות ולכיווץ כלי דם מורחבים. אפשר להניח בד טבול במים קרים או עטוף בקוביות קרח על העפעפיים למשך כ-20 דקות.

מסכות עיניים – בדומה לקומפרסים, מסכות עיניים עוזרות לכווץ כלי דם ולהפחית את הנפיחות, ולו באופן זמני. אפשר למצוא מסכות עיניים מוכנות או מתכונים להכנה ביתית של מסכות.

השלמת שעות שינה – אם הגורם לעיגולים השחורים הוא עייפות, אז שינה מספיקה (7–9 שעות שינה בלילה) תגרום לעיגולים השחורים להיעלם בהדרגתיות.

שינויים באורח החיים – הפסקת עישון, הימנעות מחשיפה לא מבוקרת לשמש, שיפור התזונה והפחתת מתח יתרמו גם הם להסרת העיגולים השחורים מתחת לעיניים.

תכשירים קוסמטיים – חברות הקוסמטיקה מציעות מגוון קרמים לעיניים, וחלקם מבטיחים הבהרת עיגולים שחורים והסרתם. התוצאות משתנות מאדם לאדם, אבל בגלל רגישות העור שמסביב לעיניים, מומלץ להימנע משימוש בקרמים אגרסיביים מדי באזור, ובכל מקרה של ספק כדאי להתייעץ עם רופא עור או קוסמטיקאית.

איפור – אומנם איפור לא יעלים את העיגולים השחורים, אבל הוא יעזור לטשטש ולהסתיר אותם. אפשר להשתמש בקונסילר כדי להסתיר עיגולים שחורים ולאחד את גוון העור.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים
עיגולים שחורים מתחת לעיניים

טיפולים רפואיים ואסתטיים בעיגולים שחורים

פילינג כימי

טיפול פילינג כימי משמש להסרת כתמי פיגמנטציה בפנים, בצוואר ובידיים, כולל באזור העדין שמתחת לעיניים, ומטרתו היא לחדש את תאי העור ולרענן את מראהו. במהלך הטיפול, "מקלפים" את העור באמצעות חומרים כימיים, מסירים את תאי העור הפגומים וחושפים את תאי העור הבריאים שמתחתם.

ניתוח לייזר

ניתוח לייזר נועד לחדש את פני השטח של העור, להעלים את הקמטים ובאותה הזדמנות גם את העיגולים השחורים שמתחת לעיניים. עם זאת, אם העור סביב העיניים אינו מקומט, הטיפול עשוי להיות אפקטיבי פחות לעיגולים שחורים.

הזרקת חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא אחת מאבני הבסיס של הגוף. היא נמצאת באופן טבעי ברקמות החיבור של הגוף, ברקמות העצביות וברקמות התאים, והיא אחראית על גמישות העור ועל יכולת ההתחדשות שלו. גוף האדם אומנם מייצר חומצה היאלורונית באופן טבעי, אבל עם הגיל קצב הייצור פוחת. הזרקת חומצה היאלורונית לאזור העיניים עוזרת להחזיר לעור נפח וגמישות ולהצעיר את מראה העיניים באופן כללי.

מיקרונידלינגמיקרונידלינג היא שיטת טיפול לא פולשנית חדשה יחסית, והיא משמשת להצערת העור ולשיפור מראהו. הטיפול נעשה באמצעות מכשיר דמוי רולר המורכב מהמון מחטים זעירות שתפקידן לזרז את ייצור הקולגן והאלסטין (החלבונים האחראיים על גמישות העור).

ניתוח עפעפיים

אם הגורם להופעת עיגולים שחורים הוא עפעפיים נפולים ונפוחים, ניתוח עפעפיים יכול להיות פתרון מתאים. במהלך הניתוח מסירים עודפי עור ושומן מתחת לעפעפיים ומהדקים את השריר.

עיגולים שחורים מתחת לעיניים
עיגולים שחורים מתחת לעיניים