כל הטיפולים והניתוחים להסרת סנטר כפול

כל הטיפולים והניתוחים להסרת סנטר כפול

בניגוד לשומן עודף בגוף, שאותו ניתן להסתיר בבגדים, את הסנטר הכפול אי אפשר להסתיר. אבל עדין ישנן מספר דרכים, משינויים באורח החיים ועד ניתוחים פלסטיים, שיכולים לעזור לכם להיפטר מהסנטר הכפול. קראו כאן על כל הטיפולים להסרת סנטר כפול.

מהם הגורמים לסנטר כפול?

סנטר כפול נגרם בדרך כלל על ידי שכבת שומן נוספת המתפתחת מתחת לסנטר.

גורמים נוספים כוללים:

גיל

עם הגיל העור אט אט מאבד את הגמישות והאלסטיות שלו באזור הפנים והצוואר, מה שעשוי לגרום להופעה של סנטר כפול.

תזונה ועלייה במשקל

תזונה עתירה בקלוריות, שומנים לא בריאים ומזונות מעובדים עלולה לגרום לעלייה במשקל ולהופעה של סנטר כפול. עם זאת, סנטר כפול אינו נגרם בהכרח בשל עודף משקל .

גנטיקה

נטייה גנטית היא גם אחד הגורמים לסנטר כפול. למי שיש היסטוריה משפחתית של סנטר כפול יש סיכוי גבוה יותר לפתח אחד בעצמו.

הסרת סנטר כפול
סנטר כפול

ניתוחים פלסטיים לטיפול בסנטר כפול

ניתוח לעיצוב סנטר

ניתוח לעיצוב סנטר הוא ניתוח כירורגי פשוט יחסית. מטרתו העיקרית של הניתוח הוא הידוק השרירים לאורך הצוואר וחיטוב הסנטר והצוואר. לאחר הניתוח מסגרת הפנים וקו הצוואר יהיו חלקים ומהודקים יותר גם מתחת לסנטר. ניתוח כירורגיה לסנטר כפול מיועד לאנשים מבוגרים (בני 18 ומעלה) בעלי בריאות תקינה.

ניתוח לעיצוב סנטר משולב עם ניתוח שאיבת שומן

ניתוח זה מיועד לאלו שהשילו משקל רב מגופם ונשארו עם עודפי עור באזור הפנים. נוסף על הידוק שרירי הצוואר וחיטוב מתאר הפנים, ההליך כולל גם את הסרת עודפי העור שיצרו את מראה הסנטר הכפול.

ניתוח משולב עם שאיבת שומן והגדלת סנטר

ניתוח זה הוא הקשה מבין השלושה. כמו קודמיו, גם ניתוח זה כולל את הידוק השרירים לאורך הצוואר והסרת העור העודף, וגם הכנסת שתל לסנטר כדי להגדיל את הסנטר, לעצב את צורתו או לחדדו לפי דרישות המטופל ובעצת הרופא המנתח.

 

ההחלמה מהניתוחים הללו יכולה לקחת בין שבועיים לשלושה שבועות, תלוי במורכבות הניתוח. למעשנים ולאנשים הנוטלים תרופות נוגדות קרישת דם יש סיכון גבוה יותר לדימום בעקבות הניתוחים.

הסרת סנטר כפול
סנטר כפול

טיפולים לא פולשניים בסנטר כפול

ULTHERAPY

ULTHERAPY הוא הליך לא פולשני המשלב טיפול באמצעות אולטרסאונד עם הדמיה במטרה לבחון את השכבות העמוקות של הרקמות. הליך זה נועד להדק את העור ולהמריץ ייצור קולגן, אולם ייקח חודש לפחות עד שהתוצאות ייראו. השיפור במראה הסנטר הוא מזערי יחסית טיפול זה מומלץ בעיקר לאנשים בעלי סנטר כפול קטן יחסית.

טיפול Kybella באמצעות חומצת Deoxycholic

טיפול Kybella מורכב מ-50 זריקות של חומצת Deoxycholic להמסת שומן שברקמות הצוואר. אורך הטיפול הוא בין 15 ל20 דקות, והוא משמש חלופה לניתוחים הכירורגיים. לרוב נדרשים מספר טיפולים, תלוי בכמות השומן העודף בצוואר, ולרוב התוצאות ניכרות בתוך מספר שבועות. לטיפול זה מספר חסרונות בהם כאב המופעל על האזור בעד ההזרקה ונפיחות בצוואר למשך מספר ימים לאחר הטיפול. עם זאת לשיטת הטיפול יתרון מרכזי והוא שהתוצאות הן לטווח ארוך, כל עוד המטופל שומר על אורח חיים ומשקל תקין.