פיסול אף ללא ניתוח – החלופה היעילה לניתוח אף

ניתוח אף ללא ניתוח

ניתוחי האף הפכו פופולריים במאה ה-16 עם פריצת העגבת, והם נתנו מענה לעיוותי האף שגרמה המחלה. במאה ה-19 החלה פריחתם האמיתית של ניתוחי האף כפתרון אסתטי לאנשים בעלי אף ארוך, נשרי או כזה שאינו מתאים למבנה הפנים. מאז ניתוחי האף הראשוניים התקדמנו מעט, והרפואה האסתטית הגתה פתרונות חדשים לעיצוב האף – כולל פתרונות לא פולשניים. 

"ניתוח אף ללא ניתוח" נעשה נפוץ יותר בשנים האחרונות, ומטרתו לספק מענה יעיל ומהיר לבעיות אסתטיות שונות במראה האף, בלי הרדמה ובלי הסיכונים הכרוכים בהליכים כירורגיים.

מה ההבדל בין פיסול אף לניתוח אף?

ראשית יש לציין כי פיסול אף אינו מיועד להחליף את ניתוח האף המסורתי; מטרתו היא להציע חלופה לא פולשנית לטיפול בפגמים אסתטיים קלים במראה האף. להבדיל מניתוח האף המסורתי, הנעשה תחת הרדמה מלאה ולוקח כ-3 שעות, עיצוב האף נעשה תחת אלחוש מקומי בלבד, ותוך כחצי שעה אפשר לראות שיפור משמעותי במראה האף וביחסו אל שאר חלקי הפנים. 

פיסול אף יכול לפתור מגוון בעיות אסתטיות, והוא משמש, בין היתר, לתיקון חוסר סימטריה, הסוואת עצם בולטת באף, הקטנה ועידון של הנחיריים ועוד. עם זאת, לתיקוני חריגות משמעותיות או לפתרון בעיות בריאותיות עדיין יהיה צורך בניתוח אף. 

איך מתבצע פיסול אף?

פיסול אף כולל הזרקה של חומרי מילוי כגון חומצה היאלורונית לאזורים אסטרטגיים באזור האף ומחיצת האף, במטרה להקנות לו סימטריה מדויקת יותר ומראה כללי המתכתב בצורה טובה יותר עם תווי הפנים. מינון חומרי המילוי ומיקום ההזרקה יותאם אישית למראה המטופל ולצרכיו האישיים. כפי שצוין, ההליך כולו לוקח כחצי שעה לכל היותר, והוא כרוך במינימום כאבים.

תוצאות הטיפול וההחלמה ממנו

התוצאות של פיסול אף נראות לעין מיד לאחר הטיפול והן מחזיקות על פני המטופל למשך כשנה. עם זאת, יש להמתין לירידת הנפיחות הכללית כדי להתרשם מהשינוי. ב-24 השעות הראשונות לאחר הטיפול יומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומשהייה בטמפרטורות נמוכות או גבוהות באופן קיצוני. כשלושה שבועות לאחר הטיפול יהיה צורך לחזור לרופא המטפל לביקורת, שבמהלכה הוא יבחן את תוצאות הטיפול ובמידת הצורך יזריק חומר מילוי נוסף לטיוב התוצאות.

ככלל הטיפול לא פולשני ובעל הסתברות נמוכה לסיכונים. עם זאת, חשוב לציין כי לעיתים עלולה להתפתח תגובה אלרגית או גירוי עורי לחומרי המילוי. לכן, יש לוודא שהרופא המטפל עובד עם חומרי מילוי איכותיים ככל האפשר.

מה המחיר של פיסול אף?

מחיר הטיפול משתנה בין קליניקה ומטפל, אך המחיר הממוצע הוא כ-2000 שקלים לסשן טיפול.

לסיכום, פיסול אף הוא פתרון אידיאלי לאנשים אשר מעוניינים לתקן חריגות קלות עד בינוניות במראה הכללי של האף, ונמצאו מתאימים לעבור את ההליך לאחר פגישת ייעוץ עם רופא מטפל.