הכול על טיפול בשיטת הערפד

ודאי יצא לכם להיתקל באינסטגרם בתמונות של מפורסמים שפניהם מכוסות בכתמי דם, ולא, זה לא איפור מיוחד לפורים, אלא הטיפול החדש לשימור העור שנקרא "שיטת הערפד".  קים קרדשיאן ובר רפאלי הן חלק מהסלבס שאימצו את השיטה שנראית קצת מפחידה אבל מבטיחה תוצאות מזהירות לעור הפנים.

טיפול בשיטת הערפד נעשה נפוץ ביותר בשנים האחרונות במיוחד בפני מי שמחפש טיפולים טבעיים ופחות פולשניים כמו ניתוחי פנים או חומרי מילוי.

אז מהי שיטת הערפד וכיצד היא עובדת?

הטיפול הוא קומבינציה של microdermabrasion (טיפול קוסמטי בו הפנים מרוססות בקריסטלים לקילוף וחידוש של תאים מתים) ושל PRP-Platelet Rich Plasma, טסיות דם עשירות בפלזמה (פלזמה הוא הרכיב נוזלי של הדם שלנו). טסיות הדם מכילות חומר שכאשר הוא מוחדר לעור הוא ממריץ את מחזור התאים. מומחים לשיטה אומרים שטסיות הדם עשירות ומרוכזות בגורמי גדילה ואף חיוניות למתן אנרגיה לעור שלנו. הטיפול עוזר לעור שלנו לתפקד בצורה אופטימלית ולהגדיל את רמת הקולגן והאלסטין, כלומר, הוא יכול לטפל בכל מיני בעיות או תופעות המופיעות בעור.

איך עובד התהליך?

מתחילים בניקוב הווריד כדי לקבל דם, ולמרבה ההפתעה, מעבר לדקירה הראשונית, כל הפעולה כלל לא כואבת.

בדרך כלל התהליך כולל את לקיחת הדם הראשונית, ולאחר מכן הרצה של הדם דרך צנטריפוגה על מנת לבודד את טסיות הדם. השלב הבא הוא מיקרונידלינג מיד לפני שה- PRP מתפזר לאורך כל הפנים.

האם יש צורך בהחלמה אחרי הטיפול?

ההחלמה לוקחת כיום או יומיים בהם תהיו מושבתים מפעילות שגרתית, וזה כמובן תלוי במידת האגרסיביות של תגובת העור לטיפול. העור יראה קצת אדום, כמו שריפה מהשמש, לכן שימוש מוגבר בקרם הגנה לפני הטיפול הוא מומלץ ביותר. לא מומלץ להשתמש באיפור בימי ההחלמה.

מיהו מועמד ראוי לטיפול שיטת הערפד?

המועמדים האידיאליים הם בעלי קמטים עדינים בפנים, כאלו שהפנים שלהם נכוו מהשמש, או כל מי שרוצה טון אחיד בפנים לשיפור וריענון המראה. לעומת זאת, אם יש לכם היסטוריה של מחלות דם למיניהן הכוללת דימומים, נאסר עליכם לבצע טיפול זה.

מהם הסיכונים ותופעות הלוואי?

אין הרבה סכנות לשיטת הערפד, בעצם, הסכנה היחידה שיכולה להיגרם היא חבורה שיכולה לנבוע מהדקירה הראשונה.

מעבר לחבורה ולתחושת אי הנוחות שיכולות להיגרם מהטיפול, שיטת הערפד היא בטוחה לחלוטין.